Miljoona pakettia hiuksiin 0

Näin löydät värisi

  • Värihyllyn toisessa reunassa ovat sävytteet ja vastaavasti toisessa reunassa erityisen intensiiviset ja räväkät kestovärit.  Vaalennusaineet löytyvät alahyllyltä.
  • Värit ovat esillä brändeittäin ja numerojärjestyksessä vaaleasta tummaan.
  • Uuden värin valinnassa auttaa värikartta tai mallihiustupsu. Värikarttoja voi kysyä tarvittaessa myymälähenkilökunnalta.

Vain harva suomalainen nainen kulkee luonnollisessa hiuslookissa, sillä keskimäärin 80 prosenttia heistä värjää hiuksiaan. Yli kaksi kolmasosaa heistä värjää hiuksiaan ainakin osittain kotiväreillä. Kotivärjäyksen suosiosta kertonee myös se, että S-ryhmän ruokakaupoissa myydään yli miljoona väripakettia vuodessa.

Ruokakaupoissamme on kattava valikoima hiusvärejä. Mitä isompaan myymälään mennään, sitä enemmän vaihtoehtoja on. Esimerkiksi isojen Prismojen valikoimissa on noin 25 hiusvärisarjaa, joka tarkoittaa lähes 300 tuotetta.

Hiusvärit jaetaan värjäystehonsa mukaan sävytteisiin, kevytväreihin ja kestoväreihin. Asiakkaamme valitsevat ylivoimaisesti useimmiten kestovärin, joiden myynti on peräti 80 prosenttia hiusväriryhmän myynnistä.

Blondien, punapäiden vai brunettien Pohjola?

Kestovärivalikoimissamme on luonnolliseen ja räväkkään lopputulokseen tähtääviä värejä, vaahtopohjaisia värejä, liukuvärjäykseen tarkoitettuja värejä sekä erilaisia vaalennus- ja raita-aineita. Hyllystä löytyvät lisäksi värinpoistotuotteet. Valikoimia on täydennetty nyt myös  muita merkkituotteita huomattavasti edullisemmalla kestovärisarjalla.

Intensiiviset värit kuten musta ja punainen ovat Suomessa suositumpia kuin muualla Pohjoismaissa. Suosio näkyy myös myynneissämme: vaikka ruskeita värisävyjä myydään määrällisesti eniten, kuuluvat punainen tai musta monen värisarjan suosikkisävyihin. Vastaavasti vaalentavista väreistä kärkipaikkaa pitävät platinanvaaleat sävyt. Myös värinpoistotuotteet kuuluvat asiakkaidemme suosikkituotteisiin.

Trendejä maailmalta

Kehitämme ruokakauppojemme hiusvärivalikoimaa siten, että se vastaa mahdollisimman monen asiakkaan tarpeita ja mieltymyksiä ajan hengen mukaisesti.

Kotivärjäyksen trendit tulevat maailmalta ja kampaamoalalta, ja markkinoille tuodaan vuosittain useita uusia värisävyjä tai kokonaisia värisarjoja. Esimerkiksi hiustenhoidon öljytrendi näkyy hiusväritarjonnassa, josta ovat esimerkkinä meidänkin valikoimiimme tulleet öljypohjaiset ja kokonaan ammoniakittomat kestovärit. Hiusvärien hoitavuus onkin halutun lopputuloksen ohella tätä päivää.

Luonnonkosmetiikkatuotteet tulivat Prismojen ja isoimpien S-markettien hyllyille tänä keväänä. Asiakkaamme ovat ottaneet luonnonkosmetiikan hyvin vastaan ja kyselleet myös hiusväreistä. Laajennammekin jatkossa valikoimia luonnollisista raaka-aineista valmistetuilla hiusväreillä.

Kuva: Heidi Keränen

infokuva

Teksti: Heidi Keränen, S-ryhmän päivittäistavarakaupan ketjuohjauksen valikoimapäällikkö

Mitä mieltä sinä olet?