Heti hyvää palvelutorilta 0

Uusinta uutta palvelutoreilla

  • Hellapoliisi on suunnitellut S-marketin palvelutoreille kaksi nimikkoruokaa: couscoussalaatin ja ja pesto-broilerkiusauksen. Jos maku miellyttää, tarjoaa Hellapoliisi blogissaan ohjeen ruokien valmistamiseen myös kotikeittiössä.
  • Luonnonkalan ja ”lähikalan” tarjonta lisääntyy. Kalan matkaa kylmätiskiin pyritään oikaisemaan ja samalla kasvattamaan kotimaisen luonnonkalan ja kasvatetun kalan valikoimaa.

Heti syötävien välipalatuotteiden kysyntä kasvaa, kertoo YLE. Terveellisyydestä ei haluta tinkiä, vaikka murkinaa pitääkin saada tarjolle nopeasti. Palvelutorin tarjonta salaatteineen ja erilaisine valmiine aterioineen on vastaus kasvavaan tarpeeseen.

”Viime vuosien aikana palvelutorien määrä on lisääntynyt jatkuvasti. Tällä hetkellä 188 S-kaupasta löytyy palvelutori. Palvelutori on kaikissa Prismoissa ja loput sijaitsevat erityisesti uusissa tai uudistetuissa S-marketeissa”, valikoimapäällikkö Ville Vahla SOK Marketkaupan ketjuohjauksesta kertoo.

Tarjontaa kysynnän tahdissa

Paistettu broileri, lihapullat, perunamuusi ja tuore lohi. Palvelutorien myydyimpien tuotteiden lista on hyvin samanlainen eri puolilla Suomea. Viime aikoina erilaisten salaattien myynti on kasvanut reippaasti.

”Palvelutorilla ykkösjuttu on tarjonnan laadusta huolehtiminen. Valikoimissa ei kannata roikottaa tuotteita, jotka eivät käy kaupaksi. Toisaalta uusia ideoita pitää olla valmiina testaamaan ennakkoluulottomasti. Ja tietysti kaiken pitää olla aina houkuttelevasti esillä ja taatusti tuoretta”, S-market Vaajalan palvelutorivastaava Sari Tarvainen summaa.

Monelle seniorille ja lounasruokailijalle palvelutori tarjoaa helposti ja vaivattomasti vaihtelua päivän ruokalistaan. Kun tuotetta voi ostaa aina kerralla syötäväksi tai omaan kulututukseen sopivan määrän, pysyy myös ruokahävikki aisoissa.

”Tyyppillistä palvelutoriasiakasta on vaikea kuvailla, mutta kyllä selkeästi enemmän ruokaa ostetaan pieninä annoksina kuin suuremmalle porukalle: tuoretta kalaa ja lihaa lukuun ottamatta”, Sari Tarvainen tietää.

Asiantuntemus on a ja o

Asiansa osaava henkilökunta on palvelutorilla ykkösjuttu, sillä työtä ei voi automatisoida. Tuotteita pitää pakata, purkaa, täydentää ja asetella, ja tiskejä tiskata pitkin päivää. Asiakkaiden hyvään palveluun on aina löydyttävä aikaa ja asiantuntemusta. Hyvästä hygieniasta ei myöskään koskaan saa tinkiä.

”Meillä on hyvä porukka: jokainen tietää jostain tuoteryhmästä enemmän kuin toinen. Aina löytyy joku, joka osaa vastata hankalimpaankin kysymykseen. Asiakkailla on paljon kysymyksiä. He haluavat tietää esimerkiksi missä tuotteet on tehty, kuinka jokin lihan osa kannattaisi valmistaa tai onko joku tietty tuote esimerkiksi keliaakikolle sopiva. Asiantuntemusta siis vaaditaan”, Vaajalan S-marketin palvelutorin tuore vahvistus, restonomiksi hiljan valmistunut Mikko Heikkilä juttelee.

Artikkelikuvat: Lauri Mannermaa

Mitä mieltä sinä olet?