Vielä kerran: pikku-Oltermannit Prismoihin 9

Miksi pikku-Oltermanneja?

  • Vaikka Venäjälle on koko ajan mennyt paljon myös suuren halkaisijan tuotteita, on pienen halkaisijan 250-grammainen pikkupala noussut kaikkein suosituimmaksi kooksi.
  • Suomen markkinoille pienemmällä halkaisijalla tehdään ennen kaikkea Oltermanni-viipaleet, joita onkin tarjolla monessa eri pakkauskoossa ja eri resepteillä.

Putin-juustot tekevät encoren. Nyt pienessä koossa.

Vielä yksi erä Venäjän markkinoille tarkoitettuja pikku-Oltermanneja saapuu perjantaina 3. lokakuuta Prismoihin.

250-grammaisia pikku-Oltermanneja tulee tarjolle kolmessa eri maussa: kevyenä (17%), täyteläisenä (55%) sekä perus-Oltermannina.

”Hinta on taas poikkeuksellisen halpa, 0,95 euroa juustolta. Asiakkaidemme toiveesta myös tälle juustoerälle on asetettu ostorajoitus, 4 kappaletta per juustolaatu”, valikoimajohtaja Ilkka Alarotu kertoo.

Pienempi juusto on pop itänaapurissa

Nyt myyntiin tulevat juustot ovat halkaisijaltaan normaali-Oltermanneja pienempiä.

Valiolta kerrotaan, että aluksi Venäjällekin meni Oltermannia nimenomaan isommalla halkaisijalla. Venäjällä juustonkulutus per henkilö, ja sen myötä keskimääräinen kertaostos on kuitenkin huomattavasti pienempi kuin Suomessa.

Niinpä siinä vaiheessa, kun Haapavedelle alkoi olla tarpeen rakentaa lisää tuotantokapasiteettia viennin tarpeisiin, tehtiin uusi linjasto, joka mahdollistaa pienempien pakkauskokojen teon.

 

Artikkelikuva: Valio

9 vastausta artikkeliin Vielä kerran: pikku-Oltermannit Prismoihin

  1. Kalevi Karvanen sanoo:

    Kyllä täällä maakunnassa korpee kun ainoastaan Prismoihin tulee noita edullisia juustoja! Pikkuisen tasapuolisuutta!

  2. Outi Hohti sanoo:

    Ymmärrän hyvin harmistuksesi Kalevi. Venäjän vientiin tarkoitetut tuoretuotteet myydään yksittäisinä rajoitettuina erinä. Määrät ovat sellaisia, että yksittäisiä tuotteita riittää juuri ja juuri yhden ketjun kaikkiin myymälöihin ympäri maan.

    Lisäksi kylmästä myytävät erätuotteet toimitetaan kauppoihin isoina lavoina. Pienemmissä myymälöissä, kuten S-marketeissa ja Saleissa, ei ole käsittelytiloja lavana toimitettaville kylmäerätuotteille.

    Tehokas jakelutapa vain Prismoihin on myös yksi syy tuotteen halpaan hintaan.

  3. Sanna Pasanen sanoo:

    Miksi S-ryhmälle ei tullut ollenkaan 9%-oltermannia, kuten Keskolla oli?

    • Outi, SOK sanoo:

      Sanna, tarjolle on tullut erilaisia ja erikokoisia eriä. Ikävä kyllä 9% Oltermannia ei Prismoille ole tullut.

      • Ruth Franzén sanoo:

        Muutenkin S-ketju on aika huono vähärasvaisten tuotteiden tarjolla pitämisessä. Varsinkin Siwoista saa kysymällä kysyä ja hakemalla hakea, eikä sittenkään! Miksi ihmeessä? Kaipaan kohennusta tässä asiassa!

  4. Milla Kukkonen sanoo:

    Tuo 55% Oltermanni on todella maukas juusto. Sitä voisi myydää Suomessakin.

  5. Pärre sanoo:

    Kyllä sitäpaitsi Suomalaisillekkin kelpaisi pienempi pakkauskoko, aivan turha väittää että ”suomalainen haluaa ostaa isoja pakkauksia” kun kyse on oikeasti siitä että eri pakkauskokojen hintaero on käytännössä järjetön, 500g pakkaus normaalisti maksaa 5,45euroa ja sitten 1kg pakkaus maksaa sen 6,99e..

    Kyllähän lapsikin tietää siis että ei kannata pienempää pakkauskokoa ostaa koska kilohintojen ero on kohtuuton. Markkinoijan ei pitäisi aliarvioida kuluttajaa väittämällä kuluttajan ostomieltymystä kuluttajan päätökseksi suoraan kun selvästi tässä tapauksessa nimenomaan pyritään ohjaamaan kuluttaja ostamaan isomman pakkauksen..

Mitä mieltä sinä olet?