Prisman halpuutetut hinnat saivat ihmiset liikkeelle 14

Halpuutetut hinnat pysyvät alhaalla

Yli 400 tuotteen hinta aleni Prismoissa 19.1. Kyse ei ole hetkellisestä tarjouskampanjasta, vaan hinnat ovat pysyvästi alhaisemmalla tasolla.

Katso oman Prismasi tuotteet ja hinnat Foodiesta

Prisman pysyvästi halpuutetut hinnat saivat  suomalaiset liikkelle. Ensimmäisen viikon aikana Prismojen myynti kasvoi seitsemän prosenttia ja asiakasmäärä 150.000 asiakkaan verran.

18.1. julkistettu hintojen alennus näkyi välittömästi kaupoissa: maanantaina 19.1. Prismoissa ja S-marketeissa kävi yhteensä 100.000 asiakasta enemmän kuin vastaavana maanantaipäivänä viime vuonna. Valtakunnallisesti Prismojen myynti kasvoi kaikkiaan liki 20 prosenttia.

Halpuuttaminen jatkui Prismoissa torstaina 22.1.2015, kun 33 suosikkituotteen hinnat laskivat vielä lisää ja halpuutettujen joukkoon liittyi muun muassa klassikkotuote Sininen Lenkki.

Maanantaihin 26.1. mennessä eli ensimmäisen uusien hintojen julkistamista seuranneen viikon aikana Prismoissa kävi 150.000 asiakasta enemmän kuin viime vuoden vastaavana viikkona. Asiakasmäärän ja myynnin kehitys on jatkunut nousujohteisena myös tämän jälkeen.

– Luvut ovat erittäin hyvät. Halpuuttaminen on herättänyt vilkkaan keskustelun. Kyse ei ole kuitenkaan pelkästä puheenaiheesta: halpuuttaminen  on näkynyt kaupoissa selvästi kasvaneina asiakasmäärinä ja menekkinä, summaa S-ryhmän marketkaupan valikoimajohtaja Ilkka Alarotu.

– Olemme tyytyväisiä tuloksiin ja suuntaamme katseet eteenpäin. Työtä riittää.  Halpuuttaminen on jatkuvaa, ja hinnat pysyvät alhaalla. Olemme kiitollisella mielellä suomalaisilta saamamme luottamuksen osoituksen johdosta, Alarotu toteaa.

Artikkelikuva: Lauri Mannermaa

14 vastausta artikkeliin Prisman halpuutetut hinnat saivat ihmiset liikkeelle

  1. timo torniainen sanoo:

    kyllä työ hymyilette.ovela ol mainos homma .tällä hommalla nettootte vielä enemmän ja höynäytätte kuluttajia..tuottajat maksaa homman terveisin lihantuottaja..ps teidän puljun ovi ei aukee kovin äkkiä..

  2. Juha sanoo:

    Kyllä moni isäntä ja emäntä nousee aamulla klo 4 lypsään lehmiänsä 35sentin litra hinnalla että te saatte myydä halpaa maitoo…

  3. Terhi Hakala sanoo:

    Kauppa alitti sen viimeisenkin riman..kehtaattekin lyödä vielä tuottajaa uudelleen ja uudelleen… Millon nähdää se ihme että kauppa seisoisi tuottajan rinnalla. Tuskin ikinä, koska nykyisiltä puuttuu selkäranka. Uutta aaltoa kaupaan odotellessa. Sillä saisitte kuluttajien arvostuksen että jako olisi tuotteessa tasa-arvoinen ja tukisitte suomalaista työtä koko ketjun tiloille asti. Kuluttaja ei ole tyhmä ja heräämisiä tapahtuu koko ajan.

  4. Miia K. sanoo:

    Kaupat tappaa suomalaisen maatalouden 🙁 Törkeää touhua, en asioi missään S-ryhmän liikkeissä enää!

  5. sossun elätti sanoo:

    hyvähän se on ostaa halpaa ruokaa, ei maksa oikiastaan mitään kun ilman rahaa sossusta saa ja työkkäristä….

  6. Iiro sanoo:

    Oikein pohjanoteeraus taas kaupalta. Täysin vastuutonta touhua. Meni viimeisetkin kunniotuksen rippeet näihin kahteen suomalaisen maatalouden tappajiin ja alasajajiin. Osoittaa vain selkärangattomuutta ryöstää tavallisia kuluttajia tällaisilla halpuutuskikkailulla ja samalla parantaa ryöstökatteitaan entisestään. Rahat niille joille se kuuluu ja jotka sen työn ovat tehneet!!!

  7. Tuomo L sanoo:

    Prisman asiakasmäärä kasvanut, mutta onkohan asiakkaat siirtyneet S-marketeista sinne, Pitäisi saada koko ryhmän luvut, että voisi tehdä jotain johtopäätöksiä.

  8. timo torniainen sanoo:

    miten alarotu kehtaa puhua noin ..teillä ei oo omatuntoo .euro on teidän .

  9. Taru sanoo:

    Mikä lyödään lyötyä kampanja nyt on meneillään? Monelta tuottajalta on lähtenyt palkka pois, kuin moni teistä tekisi töitä ilman palkkaa? Tuottaja ei voi sanoa ” en lähde enää töihin aamulla”, eläimet on huolehdittava ja maat hoidettava. Mutta silloin jos nämä sanat tulee tuottajan suusta niin on työ pois myös monelta muulta. Vielä pystyy Suomi olemaan omavarainen ruuan suhteen, mutta haluaako se olla? Entä sitten kun muu maailma haluaa/täytyy olla omavarainen väkiluvun noustessa. Silloin ruokitaan oma kansa, pikkiriikkinen Suomi ei kiinnosta. Mitä sitten jos/kun kukaan ei enää osaa kylvää tai äestää, lypsää, ruokkia, paimentaa tai korjata satoa?

  10. Petri Herttuainen sanoo:

    eikö kauppaketjuille riitä mikään. S-pomo kertoili telkkarissa oikeen työryhmän miettineen tuotteita joita halpuutetaan. Hyvin on hommansa työryhmä tehny, lyödään lyötyä on lopputulos.
    Käsittämätöntä kaksinaamaisuutta on etenkin S-ryhmän toiminta. Toisaalla puhutaan kotimaisuudesta, mutta kuitenkin teot ovat päinvastaisia.
    Muistan taannoin S-ryhmän mainostaneen itsenäisyyspäivän pöytään Urugualaista lihaa…

  11. timo torniainen sanoo:

    elämä ei oo aina reilua .ottaako päähän kun menetätte alkoja muille.ei taida kohta olla poliitikot pikkusormen ympärillä..onneks teillä on ilona halpuutus ..

  12. Jaakko Tuuri sanoo:

    Jaakko eläkeläinen sanoo
    18.3.2015
    Eiväthän Prisman halpuutetut hinnat kohdistu tuottajiin. Ymmärrämme kaikki, että maataloustuottajille jää työstään liiankin pieni osuus. Halpuutettujen hintojen mainoskampanja kohdistuu jakeluketjuun ja kaupan keskinäiseen hintakilpailuun, jota on aina ollut: mikä kauppa pystyy myymään halvimmalla. Eräskin kauppa Pohjanmaalla jakeli kerran vähän aikaa ilmaiseksi maitoa. Toivon menestystä Prismalle, sillä se on todella halpuuttanut hintoja. Se merkitsee paljon pienituloiselle eläkeläiselle.

Mitä mieltä sinä olet?