Halpuuttaminen koituu kotimaisen tuotannon eduksi 0

Kuka saa ja mitä saa?

Tilastokeskuksen tiedot kertovat, että ruokakaupan keskimääräinen kate elintarvikkeiden myynnistä on noin 25 prosenttia.

S-ryhmän ruokakaupoissa kate on vielä tätäkin alhaisempi ja se on ollut laskusuunnassa jo useamman vuoden.

MTK nostaa tänään suomalaisten maataloustuottajien aseman esille eri puolilla Suomea järjestettävissä mielenilmauksissa.

Olemme mukana hengessä.

Kotimaisena kuluttajaosuuskuntana meille on tärkeää vaalia korkeaa kotimaisuusastetta myymässämme ruoassa.

Tuottajilla ja teollisuudella ei mene juuri nyt hyvin ja ymmärrämme sen.

He ovat kärsineet sekä Venäjän tilanteen aiheuttamasta raaka-aineen kysynnän laskusta että yhä kovemmin ja suoremmin vaikuttavasta kansainvälisestä hintakilpailusta.

Myöskään se, että heikko taloustilanne pakottaa suomalaiskuluttajat kiinnittämään yhä suurempaa huomiota ruokaostosten hintaan, ei helpota tilannetta.

Haluamme olla avuksi!

Se, että me S-ryhmässä pystymme halpuuttamaan omista katteistamme tinkimällä kotimaisen ruoan hintaa, on tässä ajassa suomalaiselle ruoantuotannolle hyvä uutinen.

Halpuuttaminen kasvattaa suomalaisten elintarvikkeiden myyntiä suhteessa tuontiruokaan.

80 prosenttia myymästämme ruoasta on valmistettu Suomessa.

Me S-ryhmän ruokakaupassa ymmärrämme tuottajien vaikeuksia ja haluamme tehdä hyvää yhteistyötä, vaikka emme maailmalla tapahtuviin muutoksiin pysty vaikuttamaankaan.

Voimme omalta osaltamme auttaa kasvattamalla kotimaisten tuotteiden myyntiä entisestään.

Teemme myös mielellämme yhä tiiviimpää yhteistyötä uusien asiakkaita kiinnostavien kotimaisten tuotteiden kehittämisessä.

Yhteistyö osuuskaupan kanssa on monelle paikalliselle tuottajalle mahdollisuus kasvuun.

Myös aloittamamme pysyvä hintojen halpuuttaminen auttaa tuottajaa.

Kotimaisen ruoan myynti on halpuuttamisen ansiosta kasvanut. Se kertoo arvostuksen noususta.

Ja koska hintoja halpuutetaan kaupan omista katteista tinkimällä, ei se ole keneltäkään pois. Päinvastoin.

 

 

Infograafi: SOK Media

Mitä mieltä sinä olet?