Muoti kuuluu kaikille: pukeutumisen laatumerkit Prismoihin 0

Jackpotin ja Cottonfieldin housuja, mekkoja, T-paitoja, farkkuja, asusteita sekä muita pukeutumisen perustuotteita arkeen ja työhön saa nyt kaikista Suomen Prismoista.

Kesän mallisto saapuu kauppoihin myöhemmin keväällä.

Vinkki: Uusia  vaatteita ostaessa on hyvä tehdä kaappiin tilaa ja luopua vanhoista. Lue, kuinka kierrätät vanhat tekstiilit oikein.

Tanskalaiset pukeutumisen suosikkimerkit Jackpot ja Cottonfield ovat uusin lisäys Prisman uudistuvaan pukeutumistarjontaan, jolla halutaan vastata yhä paremmin asiakkaiden toiveisiin ja tarpeisiin. Uusien merkkien tuotteita saa yksinoikeudella kaikista Suomen Prismoista.

Pukeutumisvalikoimaan panostamalla helpotetaan asiakkaiden arkea.

– Asiakkaat ovat toivoneet voivansa ostaa Prismasta ruokaostostensa yhteydessä nimenomaan laadukkaita vaatteita. Uudet merkit täydentävät pukeutumisen valikoimaamme ja uskomme, että tällaisille vaatteilla on kysyntää, pukeutumisen valikoimajohtaja Päivi Hole SOK Vähittäiskaupan ketjuohjauksesta kertoo.

Laadukkaita materiaaleja, sopiva mitoitus

Naistenvaatemerkki Jackpot on tunnettu naisellisesta tyylistä ja pohjoismaiselle vartalolle istuvista vaatteista. Prisman lanseerauksen kampanjakasvona esiintyy tanskalainen näyttelijä Birgitte Hjort Soerensen. Miesten merkki Cottonfieldin tuotteet taas ovat keränneet mainetta klassisella ja rennolla tyylillä.

– Uusien merkkien tuotteet ovat omaleimaisia ja tyyliltään tunnistettavia. Vaatteet ovat ajattomia, laadukkaista materiaaleista tehtyjä ja niiden mitoitus sopii suomalaiselle vartalolle, Hole kuvaa.

Merkit ovat monelle asiakkaalle ennestään tuttuja, sillä niitä on ollut laajasti saatavilla tavaratalo- ja erikoisliikkeissä aikaisemmin. Merkit ovat olleet muutaman vuoden poissa Suomen markkinoilta.

Muotia hinnalla, johon on varaa

Suomalaiset käyttävät vaatteisiin keskimäärin 556 euroa vuodessa, selviää Tekstiili- ja Muotialat ry:n vuoden 2014 tilastosta. Summa on Euroopan maiden välisessä vertailussa keskitason alapuolella.

– Me suomalaiset olemme vaatekuluttajina pihejä. Me myös pidämme vaatteita paljon pidempään kuin muualla Euroopassa, Tekstiili- ja Muotialat ry:n toimitusjohtaja Veli-Matti Kankaanpää kertoo.

Vaatteiden ostoon vaikuttaa hinta, erityisesti taloustaantuman aikana. Kankaanpään mukaan taantuman aikana kuluttajat muuttuvat varovaisiksi. Kun tulevaisuudesta ollaan epävarmoja, tingitään nautintoaineista kuten vaatteista ja koruista.

Jackpotin ja Cottonfieldin tuotteissa onkin panostettu erityisesti hinta-laatu-suhteeseen.

– Meidän mielestämme muoti kuuluu kaikille ja sellaisella hinnalla, johon on varaa, Päivi Hole painottaa.

Marketit pukevat suomalaiset

Suomessa marketeilla ja tavarataloilla on suurempi rooli ihmisten pukijoina muuhun Eurooppaan nähden, kertoo Veli-Matti Kankaanpää. Yksi syy on, ettei muualla ole samanlaisia ympäri maata levinneitä marketteja, joista saa sekä päivittäis- että käyttötavaroita. Myös muodin globalisoituminen on osaltaan tuonut muodin kaikkien saataville.

– Aiemmin vain rikkailla oli varaa brändeihin, mutta nykyään samantyylisiä vaihtoehtoja on edullisemmillakin merkeillä. Suomi on pieni markkina, eikä tänne kaikkia maailman brändejä edes tule tarjolle. Meidän pitää keskittyä niihin, jotka soveltuvat meidän kukkarolle ja vartalolle, Veli-Matti Kankaanpää kuvaa.

Tekstiili- ja Muotialat ry:n vuoden 2015 tilaston mukaan suomalaiset tekevät 35 prosenttia vaateostoksistaan vaateketjujen myymälöissä. Tavarataloissa, joihin Prismakin tilastossa luetaan, tehtyjen ostosten osuus on 24 prosenttia.

Prisma on mieluisin vaateostopaikka

TNS Gallupin viime vuonna toteuttaman Atlas-tutkimuksen mukaan Prisma on kaikenikäisten suomalaisten mielestä mieluisin vaatteiden ostopaikka. Vertailussa oli 23 vaateketjua, tavarataloa ja markettia.

– Useista teettämistämme tutkimuksista selviää, että kuluttajat valitsevat Prisman ostopaikakseen, koska se on edullinen ja saman katon alta saa kaiken arkeen tarvittavan, Päivi Hole kertoo.

Prisman pukeutumisen tarjontaa on uudistettu viimeisen vuoden aikana. Viime syksynä valikoimiin lanseerattiin amerikkalaiset urheilu- ja katumuodin huippubrändit.

– Uusien hinta-laatusuhteeltaan erinomaisten tuotteiden, asiakasta kiinnostavien merkkien ja muun muassa vapautuneiden aukioloaikojen myötä Prisman rooli pukeutumisen merkittävänä ostopaikkana kasvaa entisestään tulevaisuudessa. Aiomme jatkossakin tuoda kiinnostavia tuotteita ja merkkejä Prisman pukeutumisvalikoimiin, Päivi Hole kertoo.

 

Kuva: Lauri Mannermaa

Mitä mieltä sinä olet?