Ilkka Alarotu: #suomunousuun haastaa syömään kalaa 0

Kalaa pöytään omalla vavalla?

Nappaa kalastusvälineet matkaan Prismasta ruokaostosten lomassa. 

Tutustu valikoimaan!

Kalalla on meille itseään suurempi merkitys. Kalalla on tuhansien vuosien aikana kertynyttä symboliarvoa, se on vertauskuvien lähde ja sananlaskujen materiaalia. Joskus arvuutellaan, onko joku lintu vai kala. On kala kuivalla maalla ja joskus uidaan vastavirtaan. On kalajuttuja ja kalavaleita.

Kala on elinvoiman tärkeä lähde. Kalan syömisen myötä keskittymiskyky paranee, ulkonäkö kohenee, sydänterveys paranee ja olo kevenee. Suuri osa meistä syö kalaa kuitenkin vain kerran viikossa.

Tarvitaan kalavallankumous, jotta erityisesti kotimainen kala saadaan nousuun.

#Suomunousuun on meidän uusi kalafilosofiamme ja se haastaa meidät kaikki syömään kalaa useammin kuin kerran viikossa.

Julkaisimme kesällä 2017 Ruokamanifestin, jonka teesejä olemme toteuttaneet siitä asti. Nämä teot vaikuttavat koko suomalaisen ruokaketjun kasvuun ja kehitykseen. Uskomme, että Suomesta on maailman innovatiivisimmaksi ruokamaaksi.

#Suomunousuun on myös Ruokamanifestin teko ja sillä edesautetaan erityisesti kotimaisen kalan suosiota. Kun seuraavan kerran astut meidän ruokakauppaamme, huomaat eron. Valikoimissa on enemmän kotimaista, tuoretta kalaa, niin palvelutoreilla kuin valmiiksi pakattuna. Lisäksi olemme laskeneet kalatuotteiden hintoja.

#suomunousuun

infokuva

Teksti: Ilkka Alarotu, kaupallinen johtaja, S-ryhmän vähittäiskauppa
Twitter: @IlkkaAlarotu

Pääkuva: Yhteishyvä / Tuomas Kolehmainen

Mitä mieltä sinä olet?